Провиниха ли се медиите?

Край! Медиите не взимат пари за реклама на европроекти!

Снимка:
BPost | 13.07.2016 | 10:19
A A+ A-

По пет от програмите за управление на европейските фондове за периода 2014-2020 нямат нито един сключен договор за популяризиране на европейските проекти. Това става видно от месечната справка за изпълнение на Годишните планове за действие, изготвена от Администрацията на МС, предаде репортер на БГНЕС. За месец юни 2016 г. ведомствата, които управляват европейски средства, нямат нито един сключен медиен договор, става ясно още от справката. Управляващите органи на оперативните програми “Иновации и конкурентноспособност”, “Наука и образование за интелигентен растеж”, “Инициатива за малки и средни предприятия”, както и на Програмата за развитие на селските райони и на Морско дело и рибарство нямат нито един договор, който да популяризира изразходването на европейски средства. По регламент, всяка от европейските програми има бюджет, от който се финансират рекламни кампании, аудио-визуални и печатни материали, публични събития и други. ОП “Добро управление” също няма нито един договор за популяризиране на проектите. Има договор единствено за медиен мониторинг. Между два и десет медийни договора имат оперативните програми “Околна среда”, “Региони в растеж”, “Транспорт и транспортна инфраструктура”, “Развитие на човешките ресурси”. През юни месец по сключените в предишен период договори, Управляващите органи на ОПОС са платили към бенефициентите почти 90 000 лв., УО на ОПРР само 30 000 лв. УО на ОПТТИ едва 5800 лв., а УО на ОПРЧР почти 30 000 лв. Публичните данни за разходване на европейските пари за медии се публикуват по инициатива на ресорния вицепремиер Томислав Дончев. Одит на предоставените от отделните управляващи органи не се прави. Няма информация и дали отново с европейски средства се осигурява патронажа и участията на министри, отговорни за управлението на европейските фондове, в различни корпоративни събития. БГНЕС припомня, че при приемането на новия Закон за обществените поръчки, настоящите управляващи запазиха възможността за субективно разпределение на бюджета за реклама и публичност на европейските фондове. Липсата на достатъчна публичност или непрозрачното разпределение на средства за медиите, станаха причина за налагането на финансови корекции по европейските фондове през стария програмен период. Най-много противоречиви практики бяха установени при програмите за земеделие и рибарство, а замесени в скандали се оказаха бивши ПР-служителки на тогавашния земеделски министър Мирослав Найденов.
БГНЕС
 

  • Добави в Svejo
BPost.bg не носи абсолютна никаква отговорност за изразените от читателите/потребителите мнения и/или коментари. Всеки читател/потребител, който публикува мнение и/или коментар под публикация/статия в BPost.bg като свободен посетител, или чрез регистрацията си от Фейсбук, декларира, че се съгласява с Общите условия за ползване на сайта BPost.bg. ВИЖТЕ ТУК!
Коментари
  • Liberty
    10:42 | 6 авг.
    Short, sweet, to the point, FRtaxe-EcEly as information should be!
Напиши коментар
Коментари
Сървърите на НАП и бензиностанциите - манипулирани от хакери
Bojidar Vitanov
Сега разбрахте ли,НЕ УПРАВЛЯВАЩИТЕ КРАДЦИ ни ограбват с горивата и измамите с тях ,а ИЗВЪНЗЕМНИ ХАКЕРИ.
ГЕРБ и ДПС отварят над 5 млрд лв.дупка в бюджета, за да върнат ГЕРБ на власт
Buba Georgieva
vun ot politikata .tova e prestuplenie sre6tu durjavata i naroda .ima li prokuror v tazi durjava ili ne
ЗАТВОРИ X